24. listopadu 2012

Čínské placičky

Varování: Článek o jídle!

Čínské zelí, určitě ho znáte. Svým způsobem je to hrozně opomíjená zelenina. Já ho mám docela ráda a když nám letos tetička, která zřejmě geneticky modifikuje, věnovala tříkilovou hlávku, byla to svým způsobem výzva. Dušené už ho známe. Salát taky známe. Co takhle něco nového? Nakonec jsem se rozhodla stvořit něco jako placičky. A jelikož byl výsledek velmi jedlý, podělím se s vámi o recepis. :)

Potřebovat budeme:
Čtvrtku čínského zelí, řapíkatý celer, cibuli, česnek, párek (já použila tofu-párek, jelikož přítel maso nejí), pár rohlíků, trochu mléka, vejce, pepř, sůl, kmín, hořčičné semínko


část surovin

Všechno si očistíme a nakrájíme...




Takhle třeba vypadá očištěný řapíkatý celer. :)




Na oleji orestujeme na jemno nakrájenou cibuli...




Přidáme na jemno nakrájený česnek.




A přihodíme párek, aby nám od cibulky dostal aspoň nějakou chuť. :) (Tenhle tofu je extrémně bez chuti...)




Až to celé vypadá asi takhle, přisypeme hořčičné semínko a kmín, ještě chvilku restujeme a potom vsypeme nakrájené a omyté čínské zelí.




Důležitá věc - na pánvi nesolíme, zelí by pustilo moc vody a potom by bylo mdlé! Necháme na pánvi do stavu, kdy je zelí lehce zavadlé, vypneme a necháme vychladnout.




Smícháme v míse s rohlíkem namočeným v mléce, s vejcem, osolíme, opepříme, můžeme přidat dle libosti trochu kvalitního sýra.




Na plech si vytvarujeme stejně velké a tlusté placičky a dáme asi na dvacet minut na 180°C do trouby (ideálně pod gril) zapéct.




Podáváme například s bramborovou kaší, zeleninovým salátem a bílým vínem. Dobrou chuť. :)

Jste spíše masožravci? Máte rádi čínské zelí?
Krásnou sobotu a dobrou chuť, pokud právě obědváte! :)
An.

18 komentářů:

  1. mám hlad! chci jíst! a to přímo tyto placičky! vypadá to vážně zajímavě :-)
    Tereza♥

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam! Zrovna čínské zelí je má oblíbená zelenina, mám ho v ledničce a pravidelně z něj dělám salát. Nastrouhám zelí, mrkev, přidám nakládaný celer, červenou cibulku, olivový olej, sůl, pepř a slunečnicová semínka. Moc moc dobré:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Mám ráda recepty se zeleninou a tenhle vypadá hodně mňam! Zelí si ráda dám, určitě to vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem teda hodně masožravec, ale čas od času nepohrdnu nějakým vege jídlem :) Akorát ty párky bych si tam dala nějaké kvalitní normální z masa, tofu párky mi vůbec nechutnají. Recept si ukládám :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nemuselo by to být špatné. Ale takovéto vaření z rohlíků a la mimibazar nikdy nepochopím, fuj fuj :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rohlík je tam, protože jinak by to nedrželo pohromadě, vpodstatě je to a la nádivka. ;)

      Vymazat
  6. Sakra, co bych tam mohla dát místo toho salámu? Vypadá to výborně, ale uzeniny bohužel nejím. Vynahrazuji si to jinýmu dietními hříchy:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, tahle uzenina je z tofu. :D Navrhovala bych buď samotné uzené tofu nebo to tam prostě nedávat. :))

      Vymazat
  7. Nebudu tam dávat to tofu a zkusím něco vymyslet s tím rohlíkem, ale určitě vyzkouším! Skvělá inspirace :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jo, úpravám se meze nekladou. :) Místo rohlíku by možná mohly fungovat i namočené vločky/otruby, nebo tak něco... No, však něco vymyslíš. ;)

      Vymazat
  8. Proč já hloupá ignorovala varování na začátku článku, že se bude mluvit o jídle? Teď mám samozřejmě úděsný hlad (lahůdka je přesně podle mýho gusta...mňááám).
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  9. Na plechu to vypadá jak zvratky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve finální podobě ne, to je důležitější... :D

      Vymazat

Děkuji vám za všechny milé komentáře. :)